Jaarverslag Habitat Nederland boekjaar 2016 – bijna 10 miljoen mensen onderdak

Vrijdag, 23 juni 2017
Jaarverslag Habitat Nederland boekjaar 2016 – bijna 10 miljoen mensen onderdak

Amsterdam, juni 2016

In het boekjaar 2016 heeft Habitat de woonomstandigheden van 3 miljoen mensen verbeterd door o.a. de bouw van nieuwe huizen, renovaties, reparaties of toegang tot betere huisvesting in samenwerking met partners uit de private sector. Sinds de oprichting in 1976 heeft Habitat wereldwijd daarom nu bijna 10 miljoen mensen geholpen aan een veilige slaapplaats, samen met de kracht, stabiliteit en onafhankelijkheid om een beter leven te kunnen opbouwen.

10 miljoen mensen, dat is toch een onvoorstelbaar aantal? Dat is meer dan de helft van het aantal inwoners van Nederland. Meer dan het aantal mensen dat in New York woont en 200 keer de Amsterdam Arena of de Kuip vol mensen... Een aantal om even bij stil te staan. Even maar, want er is nog zoveel te doen. In ons jaarverslag presenteren wij een paar voorbeelden van de activiteiten die wij dóen vanuit Nederland met het kleine maar zeer gedreven Habitatteam. Zo vind je informatie over het verbeteren van de leefomstandigheden in Guatemala door het bouwen van fatsoenlijke latrines en ovens. Of lees je over de renovaties van huizen voor de allerarmsten in Cambodja, waarbij we zoveel mogelijk materiaal hergebruiken om de kosten te drukken. Een overzicht uit ons jaarverslag 2016:

• 3 miljoen mensen werden geholpen met betere huisvesting – 15% meer dan vorig jaar;
  • Nog eens 2,1 miljoen mensen hebben nu de mogelijkheid hun huisvestingssituatie te verbeteren dankzij Habitat’s lobbywerk om wetswijzingen door te voeren, informatievoorziening en constructietraining waardoor meer mensen toegang hebben tot huisvesting(soplossingen)
  • Sinds 1976 kregen al 9,8 miljoen mensen een beter leven dankzij een Habitathuis;

In boekjaar 2017 wil Habitat Nederland nog meer bijdragen aan het wereldwijde werk van Habitat. Meer impact, meer betrokkenheid, meer naamsbekendheid. Om zo meer mensen te helpen met die basis voor een beter leven!

Het jaarverslag boekjaar 2016 is hier te lezen

Bouw een virtueel huis in Acties en evenementen

• 1Leg zelf de fundering
  • 2Nodig je vrienden uit om mee te bouwen